Izdanja
Novi udžbenički kompleti za 2. razred
SRPSKI JEZIK 2
AUTORSKI TIM: prof. dr Zorica Cvetanović, Danica Kilibarda, Aleksandra Stanišić, prof. dr Mirjana Stakić
Čitanka sa Početnicom za domaću lektiru (zvučna čitanka prati književne tekstove) – Sadrži sve programom predviđene tekstove, kao i izabrane tekstove iz domaće lektire. U udžbeniku su kvalitetno obrađeni sadržaji iz književnosti prožeti sadržajima iz jezičke kulture. Osim raznovrsne i bogate didaktičko-metodičke aparature, u svakoj lekciji se nalazi segment OBOGATI REČNIK u kome su izdvojene reči i izrazi za jačanje jezičkog fonda učenika, a na kraju lekcije nalazi se zadatak iz jezičke kulture. U čitanci se nakon svake oblasti nalaze posebno osmišljene i dizajnirane strane REČI I ZNAČENJA. Na njima se za po jednu izdvojenu reč učenicima predstavlja više značenja koja ta reč ima, kao i primeri u govoru i ustaljenim izrazima, druge reči koje nastaju od nje i zanimljivosti o njoj. POČETNICU ZA DOMAĆU LEKTIRU čine odabrani tekstovi iz domaće lektire u posebnom poglavlju. U njoj svaku književnu vrstu odlikuje po jedna boja, a učenici će prateći linije u odgovarajućoj boji odgovarati na pitanja, postepeno analizirati tekst i uočavati sličnosti i razlike među ovim književnim vrstama.
Radna sveska uz Čitanku sa malim dnevnikom domaće lektire – U potpunosti prati lekcije u čitanci. Pored raznovrsnih zadataka za svaku lekciju, ovde se nalazi i radni segment OBOGATI REČNIK, kao i KREATIVNA JEZIČKA ZABAVA sa enigmatskim zadatkom. Jedinstvenost ove radne sveske predstavlja MALI DNEVNIK DOMAĆE LEKTIRE. U njemu svaka književna vrsta ima svoju boju i jasno vođenu analizu teksta.
Latinica – Udžbenik je radnog karaktera, a slova se obrađuju po grupnom postupku. Osmišljena je na dva nivoa složenosti i prožeta različitim oblastima iz opšte kulture, a na samom kraju sadrži NALEPNICE sa potezima pisanja slova koje učenici mogu da zalepe u svoje sveske za vežbanje.
Gramatika – Udžbenik je radnog karaktera i sadrži lekcije organizovane oko pažljivo osmišljenih lingvometodičkih tekstova i primera. Lekcije su bogate zanimljivim i funkcionalnim aparaturama, a svaku prati strana za vežbanje. Nakon svake celine nalaze se STRANE ZA SISTEMATIZACIJU ZNANJA koje imaju rešenja na kraju udžbenika. Na kraju udžbenika se nalazi i koristan kratak pregled gradiva organizovan u MAPE UMA.
MATEMATIKA 2
AUTORSKI TIM: prof. dr Sanja Maričić, Dragica Đurović
Udžbenik – Radnog je karaktera, a odlikuje ga dobar raspored i logički sled lekcija. Svaka lekcija počinje objašnjenjem novog gradiva i vizuelnim primerima, a zatim slede zadaci za vođeno vežbanje. Učenicima se prilikom susreta sa novim sadržajima pruža pomoć pri rešavanju zadataka. Ceo udžbenički komplet sadrži preko 1300 zadataka, među kojima su i zadaci koji se rade na osnovu očitavanja podataka sa tabela i grafikona, kao i logički zadaci.
Radna sveska – Podeljena je na dva dela, za prvo i drugo polugodište. U potpunosti prate sadržaj udžbenika i nude još dosta zadataka za uvežbavanje i sistematizaciju gradiva. Ovaj komplet je jedinstven po tome što sadrži posebno osmišljene TEMATSKE ZADATKE koji su u vezi sa književnim tekstovima iz čitanke, kao i zadatke koji su u vezi sa sadržajima sveta oko nas. Cilj ovakvih zadataka je da se matematika približi učenicima i da je shvate kao deo svakodnevnice.
SVET OKO NAS 2
AUTORSKI TIM: prof. dr Sanja Blagdanić, prof. dr Zorica Kovačević i Slavica Jović
Udžbenik – Odlikuje ga funkcionalnost i jezik blizak i zanimljiv učenicima. Pored posebno dizajniranih, zanimljivih strana sa „preklapalicama”, u udžbeniku se nalaze i strane Planete ZIZ (Planeta znanja i zabave). Na ovim stranama učenici će saznati neke nove zanimljive informacije čitajući naučno-popularne tekstove i rešavajući enigmatske zadatke koji su u vezi sa temom.
Radna sveska – Za svaku lekciju i tematsku celinu u udžbeniku postoji odgovarajuća lekcija u radnoj svesci, čime je obezbeđen veliki broj zadataka za ponavljanje i uvežbavanje naučenog. Radna sveska sadrži i interaktivne beleške, koje imaju za cilj da uvedu učenike u identifikovanje ključnih pojmova i njihovo organizovanje na vizuelno zanimljiv način. DEČJI TURISTIČKI VODIČ KROZ MOJE MESTO I OKOLINU je poseban deo radne sveske koji, integrišući različite teme predviđene programom, vodi učenike u proces kreiranja turističkog vodiča kraja u kome žive. Na ovaj način, učenicima se kroz učenje u kontekstu njihovog neposrednog okruženja i okoline omogućava potpunije razumevanje programom predviđenih sadržaja.
MUZIČKA KULTURA 2
AUTORI: Vesna Marković, Vanja Hršak
Udžbenik prati sadržaje novog Plana i programa nastave i učenja.
- Udžbenik (CD sa kompozicijama za slušanje i muzičkim matricama za karaoke izvođenje) – udžbenik je radnog karaktera. Sadržajima je predviđeno da učenici pevaju, slušaju muziku, izvode brojalice, igraju muzičke i narodne igre, uče o muzičkom bontonu, uče o tome kako muzika utiče na njihovo zdravlje, prave muzičke instrumente, čitaju zanimljivosti, rade zadatke koji su u vezi sa obrađenim gradivom… Linkovi i kodovi upućuju učenike na video-sadržaje na internetu. Na kraju udžbenika su notni zapisi i dodatni materijali za nastavu. Međupredmetna povezanost je veoma zastupljena.
LIKOVNA KULTURA 2
AUTORI: dr Kristinka Selaković, Bojana Prole
Udžbenik prati sadržaje novog Plana i programa nastave i učenja.
- Udžbenik – umetnik Uroš Predić vodi učenike kroz sadržaje udžbenika. Umetnička dela su u funkciji učenja i učeničkog stvaralaštva. Primeri odabrani za rešavanje neke likovne problematike oslanjaju se na dečje iskustvo. Dati su zanimljivi likovni zadaci koji učenike podstiču na maštanje i kreativnost. Međupredmetna povezanost je veoma zastupljena. U udžbeniku postoje upućivanja na video-sadržaje na internetu preko kodova i linkova.
ENGLESKI JEZIK 2 – TIPTOES 2
AUTOR: Vesna Tutunović
Radni udžbenik TIPTOES 2 – sadrži audio-zapise koji su dostupni za slušanje u udžbeniku u elektronskom obliku. Na samom početku nudi jasan i likovno interesantno predstavljen sadržaj od osam nastavnih tema (Unit). Svaka tema je data u posebnoj boji i podeljena je na pet ili šest lekcija, sa delom za uvežbavanje i utvrđivanje obrađenog gradiva. Na kraju svih lekcija su stranice sa zadacima za dodatno utvrđivanje gradiva iz pojedinih lekcija (Practice more). Na kraju nastavnih tema često se nalazi stranica koja nudi predlog za izradu projekta. Kraj teme sadrži stranice My progress, koja učenicima služi za samoprocenu napredovanja u učenju.
Komentari su isključeni