Najnovije
Novi udžbenički kompleti za 4. razred
Svi udžbenički kompleti su odobreni od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
SRPSKI JEZIK 4
AUTORKE: ČITANKA – dr Zorica Cvetanović, Danica Kilibarda; RADNA SVESKA – dr Zorica Cvetanović, Danica Kilibarda; GRAMATIKA – dr Mirjana Stakić, Aleksandra Ivezić
Čitanka (CD zvučne čitanke prati književne tekstove) – U udžbeniku se pored književnih tekstova javljaju i jezički sadržaji. Didaktičko-metodička aparatura je raznovrsna i prati prirodu književnog dela. Organizovana je tako da objedinjuje sve oblasti predmeta: književnost, jezik i jezičku kulturu. U delu Aktiviraj rečnik izdvojene su reči sa ciljem bogaćenja leksičkog fonda. To nisu učenicima potpuno nepoznate reči, već reči koje pripadaju pasivnom rečniku. Njihova upotreba u govoru i pisanju treba da doprinese razvoju lingvističkih kompetencija. Nakon svakog poglavlja nalaze se stranice sa kreativnim zadacima koje imaju za cilj da povežu književne tekstove sa funkcionalnim sadržajima iz drugih predmeta: likovne kulture, prirode i društva, matematike i građanskog vaspitanja. U poslednjem poglavlju „Nastaviće se…” nalaze se izborni tekstovi iz domaće lektire čija je funkcija motivisanje učenika za čitanje domaće lektire. Osmišljeno je mnoštvo stvaralačkih zadataka i podsticaja za rad u paru ili grupi. Sadržaji podstiču kognitivni razvoj i kreativnost učenika. Ilustracije su vesele i živopisne.
Radna sveska uz čitanku – Sadrži veliki broj zadataka koji su raznovrsni prema tipovima i nivoima složenosti i u vezi su sa književnim tekstovima iz čitanke, kao i zadatke iz jezičke kulture. Nakon zadataka koji se odnose na književni tekst, slede zadaci za bogaćenje rečnika. Rubrika Aktiviraj rečnik iz čitanke se u radnoj svesci dopunjuje kroz zadatke koji se odnose na upotrebu i značenje pojedinih reči u različitim kontekstima. Zadaci iz jezičke kulture, koji su sastavni deo aparature u čitanci, razrađeni su na posebnim stranicama u radnoj svesci. Za svaki oblik usmenog i pismenog izražavanja dato je jasno uputstvo za rad, uz pravila lepog govorenja i pisanja. Na kraju radne sveske nalaze se prilozi u kojima su dati modeli za izradu zadataka čiji se opis nalazi u čitanci.
Gramatika – udžbenik i radna sveska – Udžbenik je radnog karaktera. Naglasak je na razumevanju i primeni znanja. Metodička aparatura udžbenika je u funkciji postizanja ishoda. U lekcijama se polazi od jezičkih primera koji su interesantni, jer su smešteni u kontekst koji je učeniku zanimljiv i blizak. Iskustvo učenika se povezuje sa sadržajima različitih školskih predmeta kako bi se pokazalo da jezičko znanje nije apstraktna kategorija, već se ogleda u neposrednoj primeni. Posle svake lekcije nalazi se Vežbanje, u kome su zadaci različitog stepena složenosti koji odgovaraju osnovnom, srednjem i naprednom nivou obrazovnih standarda. Na kraju svakog poglavlja se nalaze strane sa igrovnim zadacima (asocijacija znanja, ukrštenica znanja, osmosmerka znanja, Na slovo, na slovo). Iza svake gramatičke celine nalaze se testovi za samovrednovanje u kojima će učenici rešavati zadatke različitog tipa i samostalno proveravati koliko su uspešni u tome. Na kraju udžbenika nalazi se pregled najvažnijeg gradiva u vidu kratkog podsetnika. Data su rešenja za sve testove za samovrednovanje na kraju udžbenika.
MATEMATIKA 4
AUTORKA: dr Sanja Maričić
Udžbenik – Radnog je karaktera. Koncipiran je na korelaciji sa prirodnim i društvenim naukama. Svaka lekcija u udžbeniku započinje realnom situacijom koja je problematizovana i stvara potrebu za učenjem i rešavanjem problema pred kojim se nalaze učenici. Uvodni sadržaji su u funkciji upoznavanja sveta koji okružuje učenike i prave dobru integraciju sa drugim predmetnim oblastima, ali i ukazuju na primenu matematike u realnom životu. Udžbenik je jedinstven po zanimljivostima koje se često javljaju u lekcijama s ciljem da se matematika približi učenicima i da je shvate kao deo života. U udžbeničkom kompletu nalazi se preko 1200 zadataka za uvežbavanje gradiva, a od toga je 107 dodatnih zadataka (logičkih, takmičarskih, istraživačkih). Udžbenik nudi savladavanje čitanja tabelarnog prikaza podataka, dijagrama, grafičkih prikaza. Kroz primere i zadatke za uvežbavanje je dato dosta praktičnih aktivnosti. Udžbenik je modernog dizajna, bogat funkcionalnim ilustracijama i fotografijama.
Radna sveska – Podeljena je na dva dela. Sadržaj radne sveske u potpunosti se oslanja na sadržaj udžbenika i čvrsto je povezan sa njim. Sadrži veliki broj zadataka koji su raznovrsni prema tipovima i nivoima složenosti. Na početku radne sveske dato je poglavlje u kojem se ponavlja gradivo 3. razreda. Posebnost radne sveske ogleda se u tematskim stranama. Funkcije tematskih strana su upoznavanje sveta i okruženja kroz tekst zadataka, rešavanje brojnih realnih situacija i otkrivanje zanimljivosti. Sadržaji u pojednim lekcijama su koncipirani tako da omogućavaju rad u paru ili grupni oblik rada. Na kraju svakog poglavlja nalazi se test za sistematizaciju znanja. Rešenja za sve zadatke iz radne sveske se nalaze na sajtu BIGZ školstva. Na kraju radne sveske je dato uputstvo za pristupanje sajtu.
MATEMATIKA 4
AUTORKE: UDŽBENIK – Jelena Rusić, Branka Jovanović, Nataša Nikolić Gajić; RADNA SVESKA – Jelena Rusić, Branka Jovanović
Udžbenik – Sastoji se iz dva dela i radnog je karaktera. Na početku svake lekcije nalazi se jasno izdvojen zadatak za podsećanje na prethodno gradivo. Nakon primera za upoznavanje sa novim gradivom su zadaci za uvežbavanje i utvrđivanje obrađenog gradiva. Udžbenik nudi zadatke u kojima se uvežbava čitanje tabela i grafičkih prikaza. Testovi za samovrednovanje posebno su pažljivo osmišljeni. Na kraju udžbenika nalaze se rešenja svih testova za samovrednovanje. Nakon svakog poglavlja data je pregledna sistematizacija gradiva. U udžbeničkom kompletu ima preko 1200 zadataka različitih nivoa složenosti za uvežbavanje različitog sadržaja.
Radna sveska – U potpunosti prati sadržaje udžbenika. Tekstovi zadataka su jasni i precizni, napisani jezikom koji je prilagođen učenicima četvrtog razreda. Međupredmetne korelacije su veoma zastupljene. Nakon pojedinih lekcija nalaze se tematske strane kroz koje se obrađuju sadržaji iz književnosti, ekologije, sporta itd. Na kraju radne sveske nalazi se QR kôd koji upućuje na rešenja svih zadataka iz radne sveske.
PRIRODA I DRUŠTVO 4
AUTORKE: dr Sanja Blagdanić, dr Zorica Kovačević, Slavica Jović
Udžbenik – Napisan je jezikom koji je jednostavan, blizak i zanimljiv učenicima. Udžbenik podstiče učenike na samostalno učenje i na njima prilagođen način vodi ka ostvarenju zadatih ishoda. U uvodnom delu lekcija uglavnom su problemske situacije koje imaju motivacionu funkciju. Mnoštvo sadržaja iz drugih predmeta omogućava ostvarivanje međupredmetnih kompetencija. Na kraju svake lekcije učenici imaju mogućnost da provere naučeno i procene svoje znanje. U pojedinim segmentima udžbenika nalaze se stranice časopisa „Planeta ZIZ” (Planeta znanja i zabave). U pitanju su naučnopopularni tekstovi i enigmatski zadaci. Udžbenik odlikuju tri posebne folije kojima se učenicima ilustruje i dočarava stanje nekog prostora kroz istoriju i trenutno i koje im pomažu da savladaju rečne slovove. Udžbenik je modernog dizajna, bogat funkcionalnim ilustracijama i fotografijama koje su pažljivo osmišljene i odabrane. Uz udžbenik se dobija karta Srbije A3 formata.
Radna sveska – U potpunosti prati sadržaje iz udžbenika. Bogata je zadacima različitih tipova i nivoa složenosti. Učenici se upućuju da istražuju i koriste raznovrsnu literaturu: enciklopedije, časopise ili internet kako bi što bolje upoznali svet koji ih okružuje. Na kraju svake teme su stranice u boji na kojima se nalaze zadaci za sistematizaciju znanja. Osmišljene su strane koje učenici mogu iseći i napraviti interaktivne beleške i na taj način kroz igru ponoviti sadržaje.
LIKOVNA KULTURA 4
AUTORI: dr Kristinka Selaković, mr Miloš Đorđević
Udžbenik – Radnog je karaktera. Slikar Sava Šumanović vodi učenike kroz sadržaje udžbenika. Učenici se pored likovnih termina upoznaju i sa životom istaknutog slikara. Bogat je sadržajima iz naše nacionalne kulture i tradicije. Umetnička dela su u funkciji učenja i učeničkog stvaralaštva. Primeri odabrani za rešavanje likovnih problema oslanjaju se na dečje iskustvo. Svaka lekcija sadrži zanimljiv likovni zadatak koji učenike podstiče na maštanje i kreativnost. Međupredmetna povezanost je veoma zastupljena. Na kraju svakog poglavlja nalazi se Likovna slagalica sa zadacima za proveru znanja, a na kraju udžbenika data su rešenja. U udžbeniku postoje upućivanja na video-sadržaje na internetu preko QR kodova i linkova.
MUZIČKA KULTURA 4
AUTORKA: Mila Đačić
Udžbenik (CD sa kompozicijama za slušanje i muzičkim matricama za karaoke izvođenje) – Radnog je karaktera. Bogat je sadržajima iz naše nacionalne kulture i tradicije. Predviđeno je da učenici pevaju, slušaju muziku, uče nove note, vode muzički dnevnik, izvode brojalice, igraju muzičke i narodne igre, usvajaju muzički bonton, otkrivaju kako muzika utiče na zdravlje, čitaju zanimljivosti i rade zadatke koji su u vezi sa obrađenim gradivom. Dato je mnoštvo linkova i QR kodova koji upućuju na video-sadržaje na internetu.
ENGLESKI JEZIK 4 – TIPTOES 4
AUTORKA: Vesna Tutunović
Udžbenik – Pomaže u razvijanju različitih jezičkih veština. Svojim konceptom podstiče razvoj komunikacionih veština i pruža mogućnost za istraživački rad. U udžbeniku se nalaze i predlozi za projekte koji podstiču upotrebu sve četiri veštine (slušanje, govor, čitanje i pisanje), rad u paru ili u grupi. Zadaci usmereni na razvoj govornih aktivnosti adekvatno prate sve zadatke slušanja, čitanja i pisanja, a naglasak je na svakodnevnim komunikacijskim situacijama. Bogato je ilustrovan i ima priče u formi stripa. Promoviše sticanje trajnih znanja kroz različite stilove učenja. Sadrži prateći CD sa audio-zapisima uz određene lekcije, jasno naznačene u udžbeniku.
Radna sveska – Koncept radne sveske nadovezuje se na koncept udžbenika, sa kojim je u tesnoj tematskoj, sadržajnoj i organizacionoj vezi. Raznovrsnost vežbi i zadataka omogućava lakšu obradu i bolje savladavanje i usvajanje sadržaja. Vežbanja sadrže raznovrsne tipove zadataka, koji su raspoređeni na tri nivoa složenosti. (Inter)kulturni aspekti su integrisani u sadržaj zadataka. Različite jezičke veštine se istovremeno uvežbavaju radom na zadacima. Raznovrsnost ilustracija stvara stimulativno vizuelno okruženje za rad.
Komentari su isključeni