Najnovije
Novi udžbenički kompleti za 8. razred
Svi udžbenički kompleti su odobreni od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST 8
AUTORI: ČITANKA – Zorana Bošković, Milan Šipovac; GRAMATIKA – Slobodan Novokmet, Vesna Đorđević, Jasmina Stanković, Svetlana Stevanović, Jole Bulatović; RADNA SVESKA – Jasmina Stanković, Svetlana Stevanović, Jole Bulatović, Zorana Bošković, Milan Šipovac
Čitanka – Istovremeno je inovativna, u pristupu organizacije i izvođenja nastave, i tradicionalna, u smislu izbora tekstova i poštovanja metodičke prakse. Udžbenik je podeljen u devet celina osmišljenih tako da tokom školske godine nastavnik izvodi nastavu krećući se od prve do poslednje strane. U rasporedu obrade književnih dela vođeno je računa o tematskoj povezanosti, postepenom usvajanju književnoteorijskih znanja, obradi lekcija iz oblasti gramatike, o takmičenju iz književnosti, kao i o drugim predmetima sa kojima se može uspostaviti korelacija. Metodička aparatura pruža sigurnost nastavniku i učenicima, vodeći ih kroz čitanje i tumačenje dela iz obaveznog i izbornog programa, od pripremnih faza, preko osnovnog i zahtevnijeg interpretiranja, do uspostavljanja unutarpredmetnih i međupredmetnih korelacija. Na kraju svakog poglavlja nalazi se test kojim se utvrđuje i sistematizuje znanje. Odeljak Spremamo se predstavlja novinu u konceptu Čitanke. Osmišljen je kao priprema za završni ispit. Koncizno su navedene definicije i primeri za sve književnoteorijske pojmove obrađene od petog razreda osnovne škole. Kao dodatak Čitanci osmišljen je Književnoteorijski rečnik u vidu separata.
Gramatika – Udžbenik je funkcionalno, grafički i sadržajno povezan sa Čitankom. Lekcije u su zasnovane na najsavremenijim vaspitno-pedagoškim metodama. Zastupljeni su brižljivo odabrani primeri prilagođeni učenicima ovog uzrasta. Pažljivo odabranom aparaturom nastavniku se sugerišu odgovarajući metodički postupci prilikom izvođenja nastave, a učenicima se olakšava usvajanje znanja iz oblasti jezika i jezičke kulture. Oblasti Fonetika, Morfologija i Sintaksa predstavljaju sistematizaciju znanja stečenih u osnovnoj školi. Udžbenik je koncipiran tako da su u njemu istaknute sve važne definicije naučene u prethodnim razredima, što predstavlja veliku podršku učenicima prilikom spremanja za završni ispit. Na kraju svakog poglavlja nalazi se test kojim se utvrđuje i sistematizuje znanje. Lekcije iz jezičke kulture obrađene su inovativno i temeljno. Učenicima se pruža pomoć u čitanju nelinearnih tipova tekstova, osnažuje se njihova kritička svest i sposobnost argumentovanog izlaganja. Ilustracije su osmišljene tako da imaju narativnu strukturu. Stavljanjem književnih junaka u ulogu vodiča kroz udžbenik ostvareno je nešto na čemu se izuzetno insistira u nastavnim programima za osnovnu školu – povezanost gradiva iz književnosti i jezika.
Radna sveska – Sadrži mnoštvo raznovrsnih zadataka osnovnog, srednjeg i naprednog nivoa, koji su usklađeni sa obrazovnim standardima i ishodima. Zadaci su rađeni prema modelu zadataka sa završnog ispita i PISA testiranja. Posebnu vrednost predstavljaju zadaci za uvežbavanje veštine čitanja i razumevanja pročitanog. Na kraju radne sveske se nalazi Dnevnik čitanja lektire, koji sadrži pripremljene obrasce i istraživačke zadatke za beleške učenika tokom čitanja lektire.
LIKOVNA KULTURA 8
AUTOR: Jovan Gligorijević
Udžbenik – U lekcijama su dati nalozi za kreativne likovne zadatke čiji je cilj da podstaknu razvoj učeničkih talenata. Pored umetničkih dela izdvojene su zanimljive pojedinosti koje podstiču učenike da svet umetnosti dožive na nov način. Istaknuti su citati koji dodatno pojašnjavaju ono o čemu se u lekciji govori, a često ukazuju i na povezanost između različitih vrsta umetnosti. Na kraju svake tematske celine nalazi se dvostranica koja je predviđena za proveru znanja na kreativan način. Poslednje poglavlje u udžbeniku posvećeno je predlozima za projektnu nastavu. Svaka oblast je obogaćena vizuelnim sadržajem koji je aktuelan, živ, blizak duhu novih generacija, a opet se čvrsto drži tradicionalnog i onoga što je osnova opšte kulture. Posebno se neguju elementi nacionalne tradicije.
BIOLOGIJA 8
AUTOR: Dejan Bošković; radna sveska – Dejan Bošković, Bojana Molnar
Udžbenik – Na uvodnicama pre svake oblasti dati su ishodi učenja iz prethodnih razreda u vezi sa temom. Na početku svake lekcije nalaze se pitanja za proveru naučenog gradiva iz 5, 6. i 7. razreda. Uvodi u lekciju su dati kao zanimljivosti i slike koje će učenike motivisati i uvesti u novo gradivo. Mnoštvo pitanja za promišljanje i zadataka za praktičan rad omogućavaju ostvarivanje definisanih ishoda. Na kraju svake lekcije nalaze se pitanja i istraživački zadaci poređani po težini. Testovi za proveru znanja na kraju svake oblasti pomažu učenicima da procene i samovrednuju svoje znanje. Svi zadaci su označeni po nivoima – osnovni, srednji i napredni nivo. Udžbenik obiluje raznovrsnim predlozima za izvođenje ogleda i projekata, koji učenicima omogućavaju istraživanje živog sveta oko sebe i da samostalno dolaze do saznanja i zaključaka.
Radna sveska – Sadrži četiri tipa zadataka: pitanja za obnavljanje naučenog, zahtevnija pitanja kojima se testira sposobnost logičkog zaključivanja, istraživačke zadatke kojima se razvijaju različite veštine i istraživački dnevnik za vođenje malih projekata.
HEMIJA 8
AUTORI: Miomir Ranđelović, Mirjana Marković
Udžbenik – Udžbenik je podeljen na osam oblasti. Svaka oblast počinje uvodnicom sa kratkom zanimljivošću i uvodnim zadatkom. Na početku svake lekcije su navedeni ishodi učenja, kao i ikonice koje upućuju na stranice i tipove zadataka iz radne sveske. Bogata metodičko-didaktička aparatura – Profesije, Nešto više, Razmisli pa odgovori, Zanimljivost, Da se podsetimo, Biografije hemičara i dr. omogućava lakše i zanimljivije učenje. Na kraju svake oblasti nalazi se kratak pojmovnik sa definicijama najvažnijih pojmova, kao i testovi kojima učenici mogu proveriti svoje znanje. Ispred svakog zadatka ikonicom je označen nivo težine, a na kraju udžbenika su data rešenja. U udžbeniku su data tri Mala školska projekta koji će učenicima pomoći da međusobno sarađuju, da planiraju vreme i korake pri rešavanju projekata.
Radna sveska sa zbirkom zadataka – Sadrži četiri tipa zadataka: Pripremi se za…, Proveri da li znaš, umeš, razumeš, Uradi sam/sama i Laboratorijska vežba. Zadaci označeni zvezdicom su zahtevniji, takmičarski. U radnoj svesci su dati predlozi za izvođenje dva projektna zadatka. Na kraju radne sveske se nalaze rešenja zadataka.
INFORMATIKA I RAČUNARSTVO 8
AUTORI: Zorica Prokopić, Jelena Prijović
Udžbenik – Na početku svake oblasti izdvojeni su očekivani ishodi učenja. Mnoštvo slika i ilustracija prati jasan i sistematičan tekst. Mnogobrojni odeljci Istraži i Razmisli pružaju učenicima pitanja za razmišljanje i zaključivanje i podstiču ih na dodatne aktivnosti, na istraživanje i logičko povezivanje. Dati su i detaljno razrađeni projekti, kao i raznovrsni predlozi tema za dodatne projekte koji podstiču međupredmetne korelacije. Na kraju oblasti IKT, Digitalna pismenost i Računarstvo nalaze se testovi za samoproveru znanja, a na kraju udžbenika njihova rešenja.
NEMAČKI JEZIK 8 – DEUTSCH! DAS WILL ICH!
AUTOR: Marija Travica
Udžbenik DEUTSCH! DAS WILL ICH! (CD sa audio-zapisima) – Gradivo je podeljeno u 10 poglavlja. Gramatika se postepeno uvodi, uz prethodno podsećanje na gradivo 5, 6. i 7. razreda. Sadrži raznovrsne tekstove (dijalozi, narativni tekstovi i sl.), sa odmerenom progresijom u uvođenju novog vokabulara. Zanimljivi sadržaji iz nemačke kulture, muzike, umetnosti, geografije, istorije itd. podstiču učenike na dodatnu zainteresovanost – odeljak Merke dir. Predviđeno je mnoštvo vežbi uz slušanje audio-zapisa na CD-u. Na kraju udžbenika nalazi se lista jakih i nepravilnih glagola.
Radna sveska – Sadrži zadatke koji u potpunosti prate sadržaje iz udžbenika. Nalozi su raznovrsni po tipu i težini: odgovaranje na pitanja, popunjavanje praznih linija, povezivanje pojmova, rešavanje ukrštenica ili osmosmerki, povezivanje slike i reči, jednostavno zaokruživanje tačnog odgovora i slično. Svaka lekcija u radnoj svesci završava se stranicom za samovrednovanje.
MATEMATIKA 8
AUTORI: Ivan Anić, Radoje Košanin, Jelena Savković, Nataša Trbojević
Udžbenik – Sastoji se iz dva dela od kojih prvi ima sadržaje iz aritmetike, a drugi je u vezi s gradivom iz geometrije. Koncipiran je tako da nastavnik s lakoćom može da organizuje problemsku i projektno orijentisanu nastavu. Udžbenik razvija funkcionalna znanja iz matematike, motiviše učenike na istraživački rad, nudi im veliki broj primera i problema iz svakodnevnog života koji omogućavaju razvijanje najviših nivoa mišljenja. Problemi dati u udžbeniku često su u finansijskom okruženju, a učenici se upućuju i ohrabruju da koriste informacione tehnologije za rešavanje tih problema. Novi matematički pojmovi objašnjeni su kroz niz rešenih primera, a nakon primera dati su zadaci za rešavanje problema i istraživanje na različitim nivoima složenosti.
MATEMATIKA 8
AUTORI: Radivoje Stojković, Jasminka Radovanović, Dragana Stanojević
Udžbenik – U udžbeniku su objašnjenja teorijskog dela dopunjena nizom rešenih primera. Poglavlja započinju matematičkom pričom ili kraćim zadatkom koji uvodi učenike u lekcije. Udžbenik je obogaćen metodičkim aparaturama kao što su Podseti se… (sadržaji sa kojima su se učenici susretali u prethodnim razredima, ali i oni iz prethodnih lekcija ili poglavlja), Da li znaš, U potrazi za… (sadržaji uz koje učenici mogu da nauče nešto više iz istorije matematike ili da pretragom na internetu samostalno istraže neke matematičke fenomene), Zapamti (najbitnije činjenice i pojmovi iz matematike izdvojene na margini). Na kraju svakog poglavlja nalaze se najbitniji sadržaji iz oblasti i test koji će učenicima pomoći da samostalno procene koliko su savladali gradivo iz date oblasti.
Zbirka zadataka – Ova zbirka zadataka za osmi razred je jedinstvena na našem tržištu po tome što veliki broj zadataka učenik može da rešava direktno u zbirci, bez potrebe za dodatnim prepisivanjem izraza ili precrtavanjem grafičkih priloga (ilustracija). Na kraju svake oblasti zbirka sadrži zadatke sa testa za završni ispit iz prethodnih godina. Zbirku zadataka karakterišu i klasični matematički zadaci za uvežbavanje gradiva, ali ima i zadataka za proveru znanja u formi testa. U zbirci su zastupljeni i zadaci koji za rešavanje zahtevaju više prostora, pa se ispred njihovih rednih brojeva nalazi simbol koji upućuje učenika da ih rešava u svesci. Zadaci su označeni po nivoima složenosti zahteva.
TEHNIKA I TEHNOLOGIJA 8
AUTORI: Danilo Šešelj, Petko Andrić
Udžbenik i konstruktorski materijali – Prate sadržaje novog Plana i programa nastave i učenja i obezbeđuju ostvarivanje ishoda, a vezi su sa gradivom elektrotehnike i elektronike. Udžbenik obiluje bogatom metodičkom aparaturom i velikim brojem manjih projekata, problemskih pitanja i zadataka. Uz pomoć njih učenici se upućuju na kreativno razmišljanje, uočavanje i prepoznavanje tehnoloških dostignuća u svetu koji ih okružuje i primene istih u svakodnevnom životu. Test nakon poglavlja čine pitanja i zadaci različitog tipa, koji su razvrstani na tri nivoa složenosti zahteva. Uz udžbenik za 8. razred pripremili smo i konstruktorske materijale bogatog sadržaja (svaki učenik dobija svoj mikrokontroler), s predlogom velikog broja vežbi za praktičan rad učenika iz oblasti eletrotehnike (13 vežbi) i iz oblasti elektronike (24 vežbe). Uspešnost programiranja može se proveriti uz pomoć mikrokontrolera i robota.
MUZIČKA KULTURA 8
AUTOR: Marija Brajković
Udžbenik – U funkciji je savladavanja sadržaja muzičke kulture za osmi razred osnovne škole, a koncipiran je tako da nastavnik s lakoćom može da organizuje nastavu. Udžbenik svojim sadržajem podiže razvojni i obrazovni nivo učenika i podstiče povezivanje sadržaja iz muzičke kulture sa različitim sadržajima drugih nastavnih predmeta. U želji da se sačuva naša narodna muzička tradicija, projektni zadaci iz 7. razreda Nematerijalno kulturno nasleđe Srbije i Istraži fonoteku Radio Beograda mogu da se rade i u 8. razredu, ali sada na istraživanju muzičke narodne tradicije naroda i narodnosti koji žive u Srbiji. Ovi projekti imaju zadatak da učenike detaljnije upoznaju s našom muzičkom tradicijom, pesmom, igrom i instrumentima.
ENGLESKI JEZIK 8
AUTOR: Vesna Tutunović
Udžbenik – Footsteps 8 pomaže u razvijanju različitih jezičkih veština. Svojim konceptom podstiče razvoj komunikacionih veština, pruža mogućnost za istraživački rad na projektima, kako u timu tako i u paru. Gramatički sadržaji koji su predviđeni za obradu na ovom nivou učenja uklopljeni su u lekcije, sa grafički istaknutim definicijama, pravilima i izuzecima. Mnoštvo ilustracija i fotografija prati sadržaje iz udžbenika, omogućavajući lakše usvajanje znanja i stvara stimulativno i prepoznatljivo vizuelno okruženje, koje učenike podstiče na rad. Na kraju svake tematske celine u udžbeniku nalaze se zadaci za samoevaluaciju učenika. Udžbenik sadrži i prateći CD sa audio-zapisima uz određene lekcije, jasno naznačene u udžbeniku.
Radna sveska – Koncept radne sveske nadovezuje se na koncept udžbenika, sa kojim je u tesnoj tematskoj, sadržajnoj i organizacionoj vezi. Radna sveska je podeljena na osam tematskih oblasti, kao i udžbenik. Raznovrsnost vežbi i zadataka omogućava lakšu obradu i bolje savladavanje i usvajanje sadržaja. Vežbanja sadrže raznovrsne tipove zadataka, otvorenog i zatvorenog tipa, koji su raspoređeni na tri nivoa složenosti. Zbog toga su vežbanja primerena za različite nivoe postignuća, ali i stilove učenja. U radnoj svesci se podjednako razvijaju četiri jezičke aktivnosti za usavršavanje jezičkih veština: slušanje, čitanje, pisanje i govor.
ISTORIJA 8
AUTORI: Uroš Milivojević, Zoran Pavlović, Vesna Lučić
Udžbenik sa odabranim istorijskim izvorima – Obuhvata istorijski period od završetka Prvog svetskog rata 1918. godine do početka 21. veka. Podeljen je u pet tematskih celina. Odlomci iz istorijskih izvora (rubrika Svedočanstvo) i zanimljivosti (rubrika Znatiželja) dopunjuju osnovni tekst. Raznovrsni slikovni sadržaji (istorijske karte, fotografije, ilustracije, karikature, tabele, lente vremena, mape pojmova i slično) imaju funkciju da dodatno podstaknu učenike na razmišljanje i istraživanje i olakšaju im sticanje funkcionalnih i trajnih znanja o prošlosti.
GEOGRAFIJA 8
AUTOR: Marko V. Milošević
Udžbenik – Gradivo u udžbeniku je podeljeno u šest poglavlja u okviru kojih su obrađene fizičko-geografske i društveno-geografske odlike Srbije, u skladu sa novim, izmenjenim programom nastave i učenja za osmi razred. Autor se potrudio da na jasan, praktičan i zanimljiv način upozna učenike sa osnovnim geografskim karakteristikama naše zemlje. Pored osnovnog teksta, koji je jezički i sadržinski prilagođen uzrastu učenika, i brojnih zanimljivosti, udžbenik sadrži fotografije, geografske karte, tabele, grafikone i ilustracije.
FIZIKA 8
AUTORI: Jelena Radovanović, Vladan Mladenović
Udžbenik – Gradivo osmog razreda podeljeno je u sedam nastavnih tema: Oscilatorno i talasno kretanje, Svetlosne pojave, Električno polje, Električna struja, Magnetno polje, Elementi atomske i nuklearne fizike, Fizika i savremeni svet. Udžbenik je pisan sa željom da učenicima pomogne da, baveći se fizikom, razvijaju i važne veštine, kao što su: komunikacija i saradnja, rešavanje problema, rad sa podacima i informacijama i negovanje odgovornog odnosa prema okolini i zdravlju. Kroz praktične aktivnosti u okviru pažljivo odabranih ogleda, Predvidite–posmatrajte–objasnite aktivnosti i Malih projekata, učenicima je omogućeno da razvijaju, primenjuju i proširuju znanja o prirodi i svetu oko sebe. Udžbenik prati Zbirka zadataka sa laboratorijskim vežbama.
Zbirka zadataka sa laboratorijskim vežbama – Sadrži veliki broj raznovrsnih pitanja i računskih zadataka sa rešenjima, kao i projektne zadatke koji se nalaze u okviru svake nastavne teme.
Comments are closed